top of page

BBK ile Turlara Gelenlerin Düşünceleri

Eğer sizde BBK ile ilk geldiğiniz turu bizler ile paylaşmak isterseniz mail adresimize yazınızı yollayınız.

Bodrum Bisiklet Kulübü ;)
Önce adı ile tanıştım, Facebook da sayfasını takip etmeye başladım.Emrah bey ile yazışmalar başladı. Aklımda o kadar çok soru vardı ki !
Ilk destek eşimden geldi, yapabilirsin diyerek beni motive etti. Sonra yıllardır bisikletçiymiş gibi giyinip ilk turuma katıldım. Gümüşlük Yalıkavak Rotası ;) İçinde küçük bayırcıkları olan ilk turum. Toplanma yerinde kimseye karşı yabancılık çekmedim çünkü herkes birlik uyum içinde. Ilk tanışmış gibi değildik. Herkese yer var BBK da ;) üyük küçük demeden. Endişe saydığım ilk iki sorun gitmişti beynimde.
1) Yapabilir miyim sorusu küçük motive ile aşıldı.
2) İlk turum ilk kez tanışıyorum, ya yardım etmezlerse? Tam tersi herkes çok şeker ;)) hepsini çok seviyorum;)) Eyvah dedim yokuş çıkamam nefesim yetmez derken meğer elimizde de çıkabiliyormuşuz. Ne büyük kolaylık diye düşünürken şimdilerde yokuşu bisikletle çıkmanın daha büyük kolaylık olduğunu öğreniyorum.
4) Düşme korkusu; Düşersem biliyorum ki herkes bana yardım eder en kötü şartlarda ambulans gelir, belki naz da yapabilirim;)
5) Bisiklete binmenin inceliklerini yolculuk boyunca yanımızda olan kıdemliler anlatıyor ve başarıyla öğreniyoruz ki daha az efor ile çok yol pedallayalım;) Bu konuda eğitimler olduğunu duyunca sevinip katılmak için can atıyorum.
6) Ham olma durumu endişesini, terli olup rüzgar çarpma durumunu kendime göre aştım. Eve gelir gelmez sıcak duş ve yatarken bir adet kas gevşetici ya da kalsiyum magnezyum takviyesi işimi görüyor. Sırt çantamda yedek YELEK bulunduruyorum molalarda giyiyorum.
7) En arkada kalırsam derken artık ben hep en arkada kalmaktan mutluyum.
8) Yolu bitirmeye çalışmak en büyük hatalardan biri olsa gerek, o kadar güzel hazırlanıyor ki rotalar, yola bakmaktan çok çevreme bakmak koklamak, anı yakalamak, amatör de olsa fotoğraflar çekmek keyif veriyor. Şanslı olduğumu düşünüyorum, eşim milli bisikletçi ;) ve Adnan Cangır değerli hocam ikiniz ile aynı sporu yapmaktan dolayı çok çok keyif alıyorum. IYI KI VARSINIZ;))
Ve BBK üyesi olmak büyük onur;) çünkü gelecekte adımızı duymayan kalmayacak!
Teşekkür ederim Emrah bey ;))

Merhaba,
Ben Mesut Ekener. Uzun zamandır Bodrum'da bir bisiklet topluluğu gözlemekteydim. Birdenbire bir vaha ile karşılaştım. Aman tanrım gözlerime inanamadım, her geçen gün çığ gibi büyüyen ve harika insanları barındıran müthiş bir topluluk; Evet BBK.
İlk defa Aralık 2013 de "Yaka Köyü Bisiklet Turu" organizasyonuna katıldım. Ham bir vücutla tam 40 km yol yapmıştık. Dostlukların ve güzelliklerin yanında yorgunluk hiç kalıyor. Aklım hep BBK'da olmasına karşın bazı nedenlerden birçok muhteşem geçen turlara katılamadım ancak şimdiden sonra hiçbir turu kaçırmamak gayretindeyim.
Bu işte en büyük paya sahip olan Emrah kardeşime çoook teşekkür ediyorum. Bisikleti seven bütün arkadaşlarımı çok seviyorum ve diyorum ki ; YAŞASIN BİSİKLET :) Sevgiyle kalın.

*-*-*-*-*-*-*

Bisikletimi bir yıl kadar önce almıştım. Gümüşlük Yalıkavak arasında oturduğum için herkes benim bu tutkuma geçici bir heves olarak bakıyor, "nasıl olsa bu yokuşları çıkamaz, vazgeçer" diye düşünüyordu. Zaten benden önce de buralarda bisiklet kullanan birkaç yabancı dışında kimseyi görmemiştim.
Başlarda yokuş çıkarken kendime küçük hedefler koydum: "Şu ağaca kadar, bu duvara kadar" falan... Kalanında inip yürüyordum.
Turgutreis'e kadar gidip geliyordum.
Bir gün BBK'nın "Turgutreis-Akyarlar-Gümüşlük Bisiklet Turu" yapacağını öğrendim.
İlk turum olacaktı. "Beceremediğim yerde dönerim" dedim kendi kendime.
Ama gördüm ki, bu bir performans turu değil. Herkes mola yerlerinde birbirini bekliyor; zinciri atana, lastiği patlayana yardımcı oluyor.
Dahası, grupla birlikteyken, asla çıkamam dediğim yokuşları nasıl kolayca çıkabildiğimi gördüm ve kendime güvenim arttı.
O kadar arttı ki, geçtiğimiz haftalarda yaptığımız "Gümüşlük-Yalıkavak Bisiklet Turu" nun uzun yokuşlarını bile çıktım.
O yüzden de "ya ben kendimi biraz geliştireyim öyle geleyim" diyenlere şunu söylüyorum: "Aramızda çocuklar da var, bisikleti eski olanlar da, yaşı ilerlemiş olanlar da... Bir katıl sen bile kendi performansına inanamayacaksın."
Molalardaki güzel sohbetler, gördüğümüz harika manzaralar, dostluklar da cabası.
Yarımadadaki bisiklet tutkunlarını bir araya getirmeyi başaran herkese çok teşekkürler.

Nuray SOYSAL

*-*-*-*-*-*-*

BBK, yan etkisi olmayan bir bağımlılıktır…
10 ay önce başladı her şey…
Yaklaşık 17 yıl aradan sonra pedala basmak, beni oldukça heyecanlandırdı. İlk başlarda çok tedirgin olmama rağmen, zamanla bu güzel ortam sayesinde kısa zamanda tedirginliği üzerimden attım.
BBK ile ilk çıktığım 30 km tur öyle çabuk geçti ki hiç yorulmadım diyebilirim. Bu kadar naif, hoş insanlarla bir arada olmanın verdiği keyif bambaşkaydı. Bu keyfi sürdürmek adına bir sonraki turu sabırsızlıkla bekledim. BBK adeta hayatıma renk kattı.
Şu anda BBK ile çok daha uzun turlarda, bisikletimle kendi rüzgarımı yaratarak, ruhsal ve bedensel harika, 26 kilo vererek de daha hafif ve özgür hissediyorum.
Benim için BBK , içtenlik, samimiyet, ilgi ve güler yüz demektir.
Hayatı kaçırmadan, Bodrum Bisiklet Kulübümüze bekleriz.
Esen kalın..
Esen YAMACI

09/02/2014 MUMCULAR - TUZLA BİSİKLET TURU
Ve BBK ile benim ilk turum...
Mumcular Pazar Yeri Saat 9:30 civarları ve gittikçe güzelleşen bir kalabalık. Masadan masaya giden mandalinalar, sesler, çaylar, insanlar... Grubun neredeyse hiçbirini tanımıyorum. O gün 43 kişi gelmişti ve daha önceden tanıdığım 2 kişi vardı. Bisikletim kiralık, kask bir dosttan :)
Düdük çalar haydi pedallayalım. İlk önce bir benzinlikte toplanılıp tur planını anlatıyor Emrah ve yola devam.
Bisiklete alışma evresindeyken daha, birde kask beni sevmedi :( Bu aralar nedense bazı kararlara tersten başlar oldum. Bisiklet de bunlardan biri aslında. Önce oğlumla bineceğim için ortada bisiklet yokken çocuk koltuğu aldım, sonra BBK'ya üye oldum. Bineceğiz ya bisiklete başladım araştırmaya ne zor işmiş bisiklet almak :) 1 aylık araştırma sonrası karar verebildim ama gelmeden de başlayayım tura düşüncesiyle bir hayale tersten başlarsan kask da seni sevmez.
Bende İlk mola verilecek yere kadar kaskı ters taktım 1/2 kişi uyardı ''biliyorum'' dediğimde acaba ne düşündüler :D
İlk yokuşa kadar ters kask ve yokuşta ben bisikleti taşıdım. Asmalı Kahve de kısa bir mola. Üstüme fazla gelenler çantaya, saç baş düzeltmece iyiyim daha ama heyecan harika :)
Ve kask beni daha fazla üzmedi düz takmamı kabul etti :). Fotolar çekiliyor, sesler, gülmeler, piştiler, bisiklet bakımları, henüz anlamadığım halde bakınıyorum. Son 3 dakika ve düdük sesini duydunuz haydi yola.... yokuş aşağı salıverdik bir süre kendimizi, arkamda bir arkadaşımız düştü hemen ilgilenildi, ben yoluma devam ettim. Bir yokuş ama çıkılır durumda, inekler ve yavruları, koyunlar, mezarlıklar, yeşillik, yavru köpekler yol boyunca güzel manzaralar ve köy yolları, buraya kadar iyi geçti Bargilya tarafına gitmek için ana yola çıktık. Çevreme çok bakınmadım grubu takip ettim. Nedense kamyonlar ve büyük araçlar beni ürkütür. Nereden nasıl gidildi bilmem 2 km kadar gidip karşı yola Boğaziçi - Bargilya yoluna saptık..
Pelikanları görebildik :)
Uzun Mola için Boğaziçi pazarının yanında ki kahvede oturup gözleme, börek, çay, ayranlar ve güzel sohbetlerle yeni tanışmalar. Her an birilerinin foto çekmesi. En büyük keyif aldığım an ama düdük ile haydi yola, Dörttepe köyünden Mumcular buluşma noktasına geri dönüş.
İşte benimde bittiğim zamanlar burada başladı oturmak iyiymiş :( Fakat bırakmak yok ve yola devam derken bir an oldu ki gitmiyor bisiklet çevir pedalı, çevir çevir yürüsem daha iyi, anlam veremedim, Viteste sorun var belli ama vitesler geçiyor gibi. Bu arada yanımdan geçen geçene. Devam Burcu devam dedikçe bisiklet rahat bırak beni dermişçesine ben baya yol giderken bir o kadar da arkada kaldım sonra arkamdan bir ses ''vites boşta bakalım'' dedi. Ben biliyorum Allah'ın sevilen kuluyum. Hayri Usta yetişti sorunuma. Baya bir vites boşta gidip iyi bir antreman yapmış olurken büyük bir deneyim kazandım.
Benim için en önemlisi Hayri Usta gelmeden önce tamamen yalnızdım ve yollar benimdi hiç paniklemedim ne olacak şurada dursam geçen bir arabaya rica eder bırakırdı beni Mumcular'a :)
İşte bu anlarda kendinizle kalıyorsunuz. Kendinizle yüzleşme anlarından biri oluyor, korku, endişe, yalnızlık, eğlence, rahatlık bir çok his ve düşünce birbirine karışıyor. O anları kaçırmayın ve kendinize izin verin her ne oluyorsa anda kalın.
Ohhhhh be bisiklet gidiyor, ben gidiyor yetişiyoruz gruba. Ama ne bitmez yolmuş 46 km. deseler de ben 60 km diyorum :D
Geldik Mumcular buluşma noktasına. Bizden önce gelenler oturmuş çaylarını içerken bir yorgunluk kahvesi harika oldu ve yavaş yavaş herkes evlerine gitmek için ayrıldı. Bense gelecek pazar bir an önce gelse de pedallasak diye düşünmeye başlamıştım bile :)
BBK ailesinden o gün tanıştıklarım, hatta tanışmaya vaktimin olmadığı herkes çok cana yakın, ilk kez gitmiş olsam da yabancı hissetmedim. Daha tecrübeli bisikletçilerin yanımdan geçerken 'Nasılsın? İyi misin?'' soruları bile bana yetti. Tur boyunca kimse yalnız kalmadı. Arada Emrah ve diğer arkadaşlar hep arkada kalanları kontrol ettiler, herkes bir konuda birbirine yardım ediyor.
Açıkçası günün bitmesini istemedim desem :) ve bir an önce heyecanla beklediğim bisikletimin daha erken gelmesi için dua ediyorum.
Al bisikletini, gerekli malzemeni gel diyorlar o kadar işte :) Gruptan birini tanımanız gerekmez merhaba ben dostum diyin kucaklarlar sizi :)
Zihninizden geçen düşünceleri, hikayeleri ve ön yargılarınızı evinizde bırakın, yolu hiç düşünmeyin sürprizlerle dolu. Sadece karar verin ve gelin.
İlk kez bisiklete binip bu kadar yoldan sonra bacak, kalça ağrısı ne durumda diyenlere : eve gidince önce işlerinizi halledin, yemeğinizi yiyin ve hemen sıcak bir banyo sonrası bulabilirseniz bitkisel kas gevşeticiyi bacaklarınıza hafif masajlar yaparak iyice yayın ve uzanın.
Ben sabah çok dinç ve ağrısız uyanıp, güzel bir güne başladım.
Bir de turlarda yanınıza sizin dinç olmanızı sağlayacak, şeker ve tansiyonunuzu dengede tutacak besinler alın. ( Kuru incir, kayısı, dut kurusu, badem, ceviz, fındık, elma, muz gibi)
BBK Ailesiyle ve benimle tanışmak istiyorsanız haydi pedallamaya.
Burcu Gelegen

*-*-*-*-*-*-*

BBK ile tanışmam arkadaşım sayesinde oldu. Benim de gruba katılmam için ısrar etti. Ben uzun yıllardır binmedim. Bisikletim yok diye mazeretler sıralarken "benim fazla bisikletim var, onunla başla" deyince kaçasım kalmadı. Veee ilk tur olarak Turgutreis-Gümüşlük Bisiklet Turu'na katıldım. O kadar keyifli bir topluluk vardı ki ben bu kadar yolu gidebilecek miyim diye düşünmeden pedallamaya başladım. Biraz arkada kalsam hemen yanıma bir arkadaş sokulup yardıma ihtiyacım olup olmadığını sordu ve hiç sorunsuz bu turu tamamladım. Sonrası ise tutku oldu Pazar olsa da grup halinde pedallasak diye bekler oldum.

30 sene sonra tekrar bisiklete binmeye başladım. İlk turda yokuşlar beni öldürdü, şimdi yokuşlar beni öldürmüyor ama yinede yokuşları sevdiğim söylenemez. Buna rağmen bisikletçi arkadaşlarımla beraber bisiklete bindiğimde kedimi kırmızı horoz şekerin peşinden koşan çocuk gibi hissediyorum. Bana bu yaşta bile kendimi çocuk gibi hissettiren bisikletime çok teşekkür ederim.
Hale Ersen

Selam Emrah,
Bizden ‘’Iki dakikanızı ayırıp ilk turdaki izlenimlerinizi yazın ‘’ diye rica etmişsin.... Düşünüyorum, düşünüyorum da çok uzun zaman geçmemesine rağmen ilk turumu bir türlü hatırlayamıyorum ...Sonra anladım ki BBK ile yaptığım bütün bisiklet turları benim için ‘’ILK TUR’’ oldu. Tüm turlara, başta senin ve bisiklet tutkunu arkadaşlarımın yaydığı coşku ve pozitif enerji sayesine adeta uçarak geldim, heyecanla giysi ve malzemelerimi bir gece önceden hazırladım, aman geç kalırım da sizi kaçırırım ya da bekletirim endişesiyle......
BBK kurulmadan birkaç yıl önce ‘’Bodrum’da bisiklet gurubu var mı acaba’’ diye araştırdığımda senin kurduğun Bodrum Nisiklet Topluluğu adı altında (ama hiç faaliyet göstermeyen ) bir gurubu bulmuş ve çok sevinmiştim... Otuz yıl sonra tekrar bisiklet süreceğimi düşünüp, seninle karşılaştığımda da sana ‘’Beni de turlarınızdan haberdar edebilir misiniz ‘’ diye rica etmiştim. Sende ‘’Bugünlerde bisiklet gurubuyla pek ilgilenemiyorum ama toparlayacağım ‘’ demiştin. Gerçekten daha sonra büyük bir özveriyle BBK’ yı inanılmaz bir çizgiye oturttun, geliştirdin ve daha da geliştirmeye devam ediyorsun.
Doğrusunu istersen o gün biraz da çekinerek ve endişeyle yaklaşmıştım sana. Acaba guruba ayak uydurabilir miyim? Uzun mesafe yol yapabilir miyim? diye... Öyle ya bisikletle aramıza yıllar girmişti. Ama şimdi anlıyorum ki kaç yaşında olursan ol bisiklete binmek de yüzme gibi unutulmuyor ve kısa zamanda eski hızını yakalıyorsun... Diyorum ki herkez bu ‘’ILK TUR’’ deneyimini yaşamalı ve ne kadar zevkli olduğunu görmeli, doğayla bütünleşmeli bize çok yakın mesafede olan köylerin, doğanın kokusunu hissetmeli...
Tüm arkadaşlarımın ve karşılaştığım veya yeni tanıdığım kişilerin de bu güzel gurubun içine girmelerini, bizi çocukluğumuza götüren bu güzel duyguyu yaşamalarını istediğim için dilimin döndüğü kadar BBK’yı ,bisiklet sürmenin sağlığımız için faydalarını ve senin gurubumuz için yaptığın çalışmaları her fırsatta anlatıyorum.
Ben her turumuzun ‘’ILK TUR’’ coşkusu ve sevinciyle geçmesini diliyor ve sana tekrar teşekkür ediyorum...
AYŞE ÖZALP

Merhaba Emrah,
Sizler ile ilk defa pedallamak çok keyifli.Ben Hollanda da 40 senedir hergun pedal çeviren biri olarak Bodrum ve civarını sizler ile keşfetmeye başladım. İlk turum tarihi ve çok güzel Pınarbaşı -Belen Kahvesi idi. İkincısi ise Yel Değirmenleri Bodrum. Team olarak çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. Herşey iyi düşünülmüş (Sadece bana dönüş yolunda olan müdahale hoşuma gitmedi !!) Parkuru kayıp olarak sonlandırdım. İkinci defaki turda Yel Değirmenleri başarılı geçti çok Mutlu oldum. BBK grubu olarak herzaman sizler ile pedallamak isterim..
Daha nice keyifli turlarda görüşmek üzere !!
Ayhan Akın

*-*-*-*-*-*-*

Bodrum da bir bisiklet kulübü olduğunu aylar önce duymuştum. Katılmaya karar vermiştim. Çünkü bisiklete binmeyi çocukluğumdan beri seviyorum. Sonraları internet de fotoğrafları gördüğümde çok keyifli turlar yapıldığını, çok güzel yerlere gidildiğini anladım. Kesinlikle bu grubun içinde yer alarak turlara katılmalıydım. Facebook a üye oldum. 10 Kasım 2013 deki Uyku Vadisi Turu'nun yapılacağını okudum ve Mumcular'daki buluşma noktasına gittim. Fakat önemli birşeyi atlamıştım. Tur öncesi bisiklete hiç binmediğim gibi, vitesleri bile tam bilemiyordum. O şekilde tura başladım. Fakat bir süre sonra, hafiften zorlanmaya başladım, geri de kalıyordum, arkadaşlar geri dönüp ''bir sorun olup olmadığını'' soruyorlardı. Ben, "sadece yorulduğumu, yine devam edeceğimi" söylüyordum. Fakat çok zorlanmaya başlamıştım. Ben mi bisikleti taşıyordum, bisiklet mi beni taşıyordu, belli değildi. Kısacası önceden antrenman yapmamanın sonucu olarak ben o günkü turu bırakıp geri dönmek zorunda kalmıştım. Sonradan çekilen fotoğraflara baktığımda çok güzel yerlere gittiklerin gördüm ve turu tamamlayamadığım için üzülmüştüm. Ondan sonra hafta içinde evin yakınlarında kendi kendime bisiklete binmeye başladım. Ertesi haftaki tura hazırlanmalıydım. Sözü çok fazla uzatmayacağım. Artık bisiklete alışmış durumdayım, yokuşları bile (çok zorlu değil ise) çıkabiliyorum ve çok keyif alıyorum, tur bitiminde, sadece ben değil bütün arkadaşlarım çok mutlu bir şekilde evlerimize dönüyoruz. Hatta, '' Emrah Başkan haftaya acaba nereye tur düzenleyecek'' diye heyecanla öğrenmek istiyoruz. Ben bütün arkadaşlarıma çok teşekkür ederim, iyi ki BBK kurulmuş. Bu arada benim için çok önemli bir konuyu söylemeden geçmeyeyim. Geçen yıl yaptırdığım tahlillerde kolestrolüm çok yüksek çıkmıştı, doktor sürekli ilaç kullanmam gerektiğini söyleyerek reçete yazmıştı. Ben ilacı almadım, kullanmadım. Bundan 20 gün kadar önce tekrar tahlil yaptırdığım da doktor kolestrolüm normal seviyelerde olduğunu,( hem de hiç diyet yapmadığım halde) ilaca gerek olmadığını söyledi. Tabi ki çok sevindim ve bunun bisiklet sayesinde olduğu için bisikletimi ve bisiklete binmeyi çok seviyorum. Herkese bisiklete binmeyi tavsiye ediyorum.

YİNE YENİ YENİDEN BİSİKLET
2013 Baharından bu yana, arkadaşım Nuran’ın, Nezih ve bir arkadaş gurubuyla bir araya gelip bisiklete bindiklerini ve çok eğlendiklerini biliyordum. Bu bana neredeyse 25 yıldır hayatımdan çıkarttığım bisikleti ne kadar özlediğimi hatırlatmıştı. Bunları konuştuğum bir arkadaşımın, artık kullanmadığı bisikletini bana vermesiyle ben eyleme geçmeye hazırdım. Ekim ayında Emrah’tan, Tur Etkinlik Daveti alınca çok sevindim, evren bisiklete binmem için adeta seferber olmuştu! İlk hafta bisikleti arabama sığdıramazken, ikinci hafta onu da başarmış ve TURGUTREİS - AKYARLAR - GÜMÜŞLÜK - TURGUTREİS Turu için saat 9.45 de Migros otoparkında hazırdım nihayet. Nitekim 10 da başlayacak tur için benden başka kimse yoktu otoparkta! Emrah’ı aradığımda, akşam saatlerin geri alındığını ve tura daha 1 saat olduğunu söyleyince rahatladım. İlk sevincim, bisikletlilerin tek tek bir araya gelmelerini görmekle oldu, sanki sokak bile şenlenmişti. Tanıdık tanımadık yirmi civarında insan selamlaştı, tanışıp sohbet etti. Tur iki bölümden oluşuyordu, önce Akyarlar’a gidip tekrar Turgutreis’e dönecek, sonra da Gümüşlük’ten Turgutreis’e dönecektik. Hepimizin iyi bildiği ve çok güzel bir rotaydı.
Benim kontra pedal bir bisikletim olmuştu, yıllarca severek ve ustalıkla kullandığım. Yeni vitesli bisikletimi kullanmayı bilmiyordum. Verimli kullanamayacağım bir bisiklet ve kondisyonsuz halimle ne yapabileceğimi merak ederken, ekipte bir de çocuğun, Emir’in olması beni cesaretlendirdi. Turgutreis Akyarlar arası rastgele kullandığım bisikletimle çok zorlanmadan, gurupla bir akıp gittikçe içimde sevinç yükseliyordu. Arkadaşlar yolda beni kolluyor, teşvik ediyor ve anlayamadığım vites tavsiyelerinde bulunuyorlardı. Akyarlar’da kahvede mola çok keyifliydi, çaylar içildi, simit ve sohbet paylaşıldı. Dönüş yolunda ise bisikletimin zinciri defalarca attı. Arkadaşlar her seferinde üşenmeden ve dostça zincirimi onardılar ve ben vitesle oynamadan yola devam edebildim. Turgutreis’teki çay molasında dinlenip şarj olmuş halde Gümüşlük’e devam ettik. İlk andan itibaren gurubun bir parçası olduğumu hissettim. Dikkatim, biraz bisikletimle ekip olabilme çabamda, biraz gurubumu tanımak ve takip etme çabasında, biraz da geçtiğimiz yollardaki tabiat, insan, mekan gözlemlerindeydi . Gümüşlüğün şahane atmosferinde, etrafımızda kediler köpeklerle, insanların ilgili bakışları altında geçen neşeli moladan sonra son kısım için yola koyulduk. Dönüşte yavaşladığım için arkada kalmıştım, zaten benden dolayı yavaşlamalarını istemedim. Gözden kaybolan guruba yetişmek için pedallara gayretle asılıyordum, ama belli ki aramız hayli açılmıştı. Bu biraz moralimi bozdu, yalnız kullanmak o kadar da zevkli değildi. İçimden bir ses: “ben size gidin dedim ama aslında gözümden kaybolmayın demek istemiştim “ derken bir diğer ses ise: ” saçmalama Füsun, bu yolda kaybolacak halin yok herhalde “ diye çıkışıyordu. Bana o an için uzun gelen bu kısacık yolda yüzüm asık Turgutreis’e vardım. Otoparka ulaştığımda Emrah’ın hala orada arabasını yüklediğini görünce çok sevindim. Duygum hemen, turu tamamlayabilmiş olmanın keyfine yöneldi.
Eve vardığımda, BİSİKLET YENİDEN fikrine ait merak ve yorgunluk giderilmiş, yerini kararlılık ve iç huzuruna bırakmıştı. Face i açınca bu gün yaklaşık 40 km yol yaptığımızı ve tur fotoğraflarımızı gördüğümde, gururlandıran kocaman bir sevinçti hissettiğim. Uzun zamandır çok yakın bir arkadaşımın, çaresiz ve ağır seyreden hastalığının naçar tanığıyken bu bisiklet günü beni rehabilite ve motive etmişti. Bundan böyle BODRUM BİSİKLET GURUBU nun bir parçası olmak benim için kaçınılmazdı.
Füsun Altay

*-*-*-*-*-*-*

Sizlerle arkadaşım Aysel vasıtasıyla tanıştım. Heyecanla katıldığım ilk gün sağlığım bozulduğu için tura devam edemedim. Daha sonra katıldığım turlarda gördüğüm dayanışma, arkadaşlıklar ve dostluklar beni çok mutlu etti. Kendimi sıcak bir aile ortamı içinde hissettim. Bunun yanında organizasyonlar çok güzel, görmediğimiz yerleri görüyoruz çok güzel yerlere gittik, güzel aktiviteler yaptık ve yapacağız. Bu nedenle aranıza katılmakla çok mutluyum. Tanıdığım herkese anlatıyorum ve herkesin bize katılmasını tavsiye ediyorum.
Sevgilerimle
Erdal Çakmak

*-*-*-*-*-*-*

Yıl 2011 idi Facebook ta “BBK - Bodrum Bisiklet Kulübü” adı altında bir grup gözüme ilişti. Hemen gruba katıldım. O zamanlar bireysel olarak bisiklete biniyor, güzel havalarda bisikleti ulaşım için kullanıyordum. İşlerimin yoğunluğundan BBK Facebook grubunu çok fazla takip edemiyordum. Aradan 2 sene geçti, malum ülkedeki ekonomik sıkıntılar, işlerde yavaşlamıştı. Bir gün Facebook arkadaşları ve katıldığım grupları temizlerken BBK nın sayfasında Muğla Bisiklet Derneği’nin Bodrum da düzenlediği “Şimdi Bisiklet Zamanı” etkinliği gözüme ilişti. “Tamam, artık organize, sürekli olarak bisiklete binme zamanıdır” dedim ve hazırlığa koyulup, Pazar ı iple çektim.
Pazar günü geldi, buluşma noktasına gittim. Muğla nın her yerinden bisiklet kulüpleri, topluluklar, Bodrum dan katılımcılar derken herhalde 100 pedalcı vardı. Belediye Meydanında harika bir organizasyon. Konser alanı. Kısa bir Bodrum Merkez-Gümbet turu sonrası Gümbet dolgu alanında piknik ve gün bitti. Kötü oldu. Neden bitti ? :)

O hafta BBK Facebook grubu takip ettim. Pazar günü tur etkinliği açıldı. Rota Bodrum / Kızılağaç-Yalıçiftlik. Heyacan sardı mı ?
Pazar günü geldi, kapıya dayandı. Buluşma noktasına gittim. 6-7 kişi, hiç tanımadığım simalar. Merhabalaşma, kısa bir tanışma merasiminden sonra yola koyulduk. İlk km.lerde tedirginim. Arkada kalır mıyım ? Ne zaman, nerede mola var ? gibi sorular aklımdan geçiyor ama sormaya da utanıyorum. Neyse ki tempo düşük. Herkes kolkola pedallıyor, dağılma yok.
Mola yerine vardık. Masaya kekler, çerezler, meyveler kondu. Çaylar söylendi. Hoş bir sohbet. Ortam güzel, hava ılık, insanlar güler yüzlü, canayakın. Nezih ÖGET ile orada tam manası ile tanıştım. Oluşumun adı dışında kulüp olmadığını, kendi gayretleri, çevresini çağırması ile bu turların olduğunu, en fazla bir turda 10 kişi olduğu ve o zamanda bayram yaptıklarını öğrendim. “Hımm… Hıııı…” mırıldanırken beynimde fırtınalar esiyordu. O an o fırtına sesini dile getirmedim.
Tur bitti, evli evine – köylü yoluna vedalaştık. Bu şekilde iki Pazar tur yaptık. Her turda 5-6 pedalcı görmek beni gerçekten üzüyordu. Neden daha fazla değil ?
O tur sonunda Nezih abiden izin istedim.
- “Facebook grubunda bende bir Pazar etkinliği açabilir miyim ?”
- “Tabii, neden olmasın”
Hafta içi grupta etkinliği açtık. Turgutreis - Akyarlar - Gümüşlük turu. Güzel bir afiş, al benisi yüksek. Etkinliği bildiğimiz gruplarda paylaş, bisikleti olan tanıdıkları ara. Pazarı bekle…
Pazar geldi, 14 kişi geldi, turu bitirdik. Sevindirici, kalabalığız artık.
Bu şekilde hafta sonu turlarımız devam etti, etmekte. Son 4 ay içinde 4 kez geniş katılımlı toplantı yaptık. Toplantılarda BBK yı nasıl büyütürüz, eksiklerimiz neler, neler yapabiliriz gibi konuları masaya yatırıyoruz. Son toplantımızda dernekleşme kararına vardık. Kısa bir süre sonra tüzel kişiliğe kavuşacağız.
Her turumuza 5-6 yeni pedalcı katılıyor. Şu an ortalama 40-45 pedalcı ile tur katılımları oluyor. Şimdilik rekor 68 pedalcı.
Facebook grubumuz 500 üyeden 1500 lere ulaştı. Büyüme hızı yüksek.
Turlarda bolca fotoğraf ve video çekiyor, bunları Facebook grupta paylaşıyor, birbirimizi etiketliyoruz. Sosyal medya nimetlerini sonuna kadar kullanıyoruz.
Nezih ÖGET blog sayfasında turları fotoğraflar ile harika bir yazım dilinde anlatıyor.
İşin ilginç yanı; 25 pazardır hiçbir turumuz ertelenmedi. Hava şartları bizi engellemedi, Allah baba bizden yana.
Son günlerde BBK Korsan Ekibi türedi  Bu ekip yine bizim Pazar pedalcılarından oluşuyor. Hafta içi turlar düzenliyorlar. Şu an sayıları azda olsa eminim tez zamanda çoğalacaklar.